← Powrót do strony głównej
Serwis i Naprawa Elektroniki Morskiej
Kompleksowy Serwis Elektroniki Nawigacyjnej i Morskiej
Elektronika morska pracuje w ekstremalnie wymagających warunkach - wilgoć, zasolenie, wibracje, wahania temperatury i zasilania. Awaria nawigacji, radaru czy łączności może zagrażać bezpieczeństwu załogi i statku. EFIXLAB oferuje profesjonalny serwis wszystkich typów elektroniki morskiej dla jachtów, statków handlowych, rybackich i wojskowych.
Obsługiwana Elektronika Morska
Systemy GPS i Nawigacji
Naprawa chartplotterów, nawigacji GPS/GNSS i systemów AIS:
- Furuno - GP1971F, GP1871F, NavNet TZtouch3, NavNet 3D (naprawa wyświetlaczy MFD, modułów GPS)
- Garmin - GPSMAP 8600, 7600, echoMAP, quatix (regeneracja ekranów dotykowych, karty SD)
- Raymarine - Axiom, Element, a/c/e/eS Series (wymiana LCD, naprawa portów NMEA)
- Simrad - NSS evo3, GO Series, Cruise (naprawa elektroniki, aktualizacje map)
- B&G - Zeus3, Vulcan, Triton2 (naprawa wyświetlaczy żeglarskich)
- Lowrance - HDS Live, Elite Ti2, Hook Reveal (serwis echosond z GPS)
Radary Morskie
- Furuno - FAR-15xx, DRS, NXT radary (naprawa modułów RF, magnetronów, wyświetlaczy)
- Garmin - GMR Fantom, xHD2 (regeneracja anten radar, procesorów)
- Raymarine - Quantum, Magnum (naprawa radarów CHIRP, doppler)
- Simrad - HALO, Broadband, 4G/3G Radar (serwis systemów radar overlay)
- JRC (Japan Radio) - JMA, radar X-band/S-band (naprawa przemysłowych radarów)
Echosonda i Sonary
- Furuno - FCV-628, DFF3D, TruEcho CHIRP (naprawa przetworników, modułów DSP)
- Garmin - GSD, CHIRP, LiveScope (regeneracja skanerów podwodnych)
- Raymarine - CP100, CP200, RealVision 3D (naprawa przetworników, procesory CHIRP)
- Lowrance - StructureScan, TotalScan (serwis echosond side-scan)
- Humminbird - MEGA Imaging, CHIRP (naprawa elektroniki rybackiej)
Autopiloty Morskie
- Furuno - NavPilot, FAP (naprawa komputerów autopilota, żyrokompasów)
- Garmin - Reactor 40, GHC20 (regeneracja modułów sterujących)
- Raymarine - Evolution, ST, S-Series (naprawa ACU, napędów hydraulicznych)
- Simrad - AP, AC, RF (serwis systemów autopilot)
- B&G - Autopilot, H5000 (naprawa autopilotów żeglarskich)
Radiostacje VHF/SSB/MF/HF
- Furuno - FM-8800, FM-4800 (naprawa VHF DSC Class A/B)
- Icom - IC-M423G, IC-M506, IC-M803 (regeneracja radiostacji, modułów GPS)
- Standard Horizon - GX2200, GX6000 (naprawa VHF, AIS)
- Sailor (Cobham) - MF/HF/VHF GMDSS (serwis radiostacji profesjonalnych)
- Simrad - RS90, RS100 (naprawa VHF z integracją NMEA 2000)
Transpondery AIS
- Furuno - FA-170, FA-30 (naprawa AIS Class A/B, transponderów)
- Garmin - AIS 800 (regeneracja odbiorników AIS)
- Raymarine - AIS650, AIS700 (serwis AIS z integracją)
- Vesper Marine - XB-8000, Cortex (naprawa inteligentnych AIS)
Instrumenty Nawigacyjne
- Żyrokompasy - Furuno, Tokimec, Anschütz (naprawa systemów heading)
- Log/prędkościomierze - naprawa czujników elektromagnetycznych, paddlewheel
- Echosondy głębokościowe - single/dual frequency (wymiana przetworników, kalibracja)
- Anemometry - czujniki wiatru ultradźwiękowe i mechaniczne (naprawa elektroniki)
- Kompasy satelitarne - Furuno SC, Hemisphere (serwis GPS compass)
Systemy GMDSS i Bezpieczeństwa
- EPIRB (Emergency Position Indicating Radio Beacon) - naprawa, wymiana baterii, certyfikacja
- SART (Search and Rescue Transponder) - serwis transponderów ratunkowych
- NavTex - odbiorniki komunikatów nawigacyjnych (naprawa elektroniki)
- DSC Controllers - kontrolery Digital Selective Calling (regeneracja modułów)
Typowe Usterki Elektroniki Morskiej
Korozja i Wilgoć
Najczęstsza przyczyna awarii elektroniki morskiej:
- Korozja soli - utlenianie ścieżek PCB, styków złączy, komponentów
- Zalanie wodą - uszkodzenie po nieszczelności, fali, deszczu
- Kondensacja - wilgoć wewnątrz obudów (fog na wyświetlaczach)
- Degradacja uszczelek - utrata wodoodporności IP67/IP68
Problemy z Zasilaniem
- Przepięcia - awarie przez niestabilne zasilanie 12/24V z alternatorów
- Odwrotna polaryzacja - uszkodzenie przez błędne podłączenie
- Pioruny - przepalenie układów wejściowych przez uderzenie w maszt
- Spadki napięcia - problemy przy rozruchu silnika (brownout)
Uszkodzenia Mechaniczne
- Wibracje silnika - poluzowanie lutowań, pęknięcia PCB
- Uderzenia fal - uszkodzenia obudów, wyświetlaczy
- Uszkodzenie anten - złamania, przecięcia kabli koncentrycznych
- Awarie przetworników - oderwanie od kadłuba, uszkodzenie kryształów
Problemy z Wyświetlaczami
- Brak obrazu - uszkodzenie podświetlenia LCD przez wysoką temperaturę
- Nieczytelny ekran w słońcu - degradacja warstwy antyrefleksyjnej
- Touch nie działa - uszkodzenie digitizera przez słoną wodę
- Plamy na LCD - przegrzanie, uszkodzenia polaryzatorów
Problemy z Komunikacją
- Brak komunikacji NMEA 0183/2000 - uszkodzenie portów, transceiver'ów
- Przerwy w AIS - problemy z anteną, wzmacniaczami RF
- Błędy GPS - uszkodzenie modułów odbiorczych, anten
- Zakłócenia VHF - interferencje z silnika, alternatorów
Potrzebujesz serwisu elektroniki morskiej?
Telefon: +48 519 660 111
Email: info@efixlab.pl
Złóż zlecenie naprawy